with Brak komentarzy

Czy zastanawiałaś się kiedyś jak osoby pierwszy raz odwiedzające Twój fanpage go odbierają? Co widzą? W jaki sposób pokazujesz siebie, swoją firmę, markę, swój produkt? Co jako pierwsze rzuca się im w oczy? W jaki sposób mogą odczytać informacje o Twojej firmie? Czy na pewno w taki na jakim Ci zależy? 

Spróbuj to sprawdzić na początek zerkając na swój prywatny profil, nazwę, zdjęcie profilowe i cover photo.

 

Sprawdź profil prywatny.

Zwróć uwagę na 2 ważne rzeczy:

1. Twój profil prywatny służy do komunikacji z Twoimi znajomymi, a Twój fanpage przynależy do Twojej marki.
Nie prowadź działalności na profilu prywatnym.
Możesz rzecz jasna wspominać o swojej działalności, udostępniać posty, zapraszać znajomych do polubienia ( choć i z tym bym nie przesadzała), ale prowadź osobną stronę wyłacznie poświęconą Twojemu przedsięwzięciu.

2. Koniecznie jednak na profilu prywatnym zamieść link do fanpage swojej marki.
Jest to szczególnie ważne w przypadku, gdy udzielasz się w grupach. Tam występujesz pod własnym imieniem i nazwiskiem i jeśli ktoś Cię będzie szukał, musisz dać mu szansę dotrzeć do Twojej marki, przede wszystkim wtedy, gdy w grupach występujesz jako ekspert w swojej dziedzinie, udzielasz porad, opowiadasz o  swoich produktach.

Jak to zrobić?

Wejdź na: prywatny profil/kliknij: Edytuj profil/
dodaj miejsce pracy/z listy wybierz swój fanpage
lub dodaj go do wyróżnionych.

 

Przemyśl nazwę fanpage

 

Sprawdź czy nazwa Twojego fanpage jest:
– taka sama jak nazwa Twojego przedsięwzięcia
– i jak nazwa twojej strony www
– i Twojego profilu na Instagramie
– i innych miejsc w sieci.
Jeśli tak to idealnie.
Jeśli nie to postaraj się to zmienić.

Łatwiej będzie wyszukać każde z Twoich miejsc w sieci.
Łatwiej będzie klientowi trafić do Ciebie.

Pamiętaj, że nazwę swojego fanpage możesz zmienić. Jeśli masz taką, która nie spełnia powyższych warunków, spróbuj popracować nad nową. A tu masz instrukcję jak to zrobić.

 

Jak to wygląda u Ciebie?

 

Wybierz dobre zdjęcie profilowe

 

Zdjęcie profilowe, to jeden z ważniejszych elementów Twojego fanpage. Pojawia się przy Twoich postach, rzuca się w oczy przy wejściu na fanpage. Warto więc mu poświęcić trochę czasu.

Przede wszystkim zastanów się co powinno być na Twoim zdjęciu profilowym?

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, pracujesz nad marką osobistą zachęcam Cię do umieszczenia na tym miejscu swojego zdjęcia. Idealnie by było gdybyś przez nie przemyciła jakąś informację o sobie, za pomocą stroju, jakiegoś rekwizytu. Ważne, żeby zdjęcie było wyraźne i pokazywało Twoją twarz.

W przypadku, gdy nie masz takiego zdjęcia zastanów się nad wykonaniem go. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak przygotować się do takiej sesji: 
http://www.calmdesign.pl/jak-przygotowac-sie-do-biznesowej-sesji-fotograficznej-w-8-krokach/

Zdjęcie profilowe to również świetne miejce na Twoje logo.

Możesz również przedstawić na nim swój charakterystyczny produkt.

Nie zapomnij także o tym, że do zdjęcia profilowego możesz dodać opis. Skorzystaj z tego. Napisz coś o sobie lub o swoim przedsięwzięciu i koniecznie dodaj linki do swojej strony www lub innych social mediów.

 

Zastanów się  czy jesteś zadowolona ze swojego zdjęcia profilowego, czy chcesz nad nim popracować?

 

Popracuj nad Cover Photo

 

Cover Photo, czyli zdjęcie w tle to najbardziej rzucający się w oczy element Twojego fanpage. Warto więc poświęcić mu więcej czasu.

Wyobraź sobie, że to Twoja jedyna reklama.
O czym teraz informujesz?
Co potencjalny odbiorca może się o Tobie dowiedzieć?
Jak przedstawiasz siebie, swoją markę, produkt, usługę?

Możesz zrobić eksperyment pokazując swoje cover photo osobie, która nie wie czym się zajmujesz, aby przekonać się, jaki komunikat dajesz tą grafiką?
Jak odbierze go potencjalny odbiorca?

A teraz  kilka słów o tym o czym warto pamiętać przygotowując Cover Photo.

– Jeśli chodzi o wielkość grafiki to wymiary grafik rekomendowane przez facebook: 851×315 px ale w praktyce używany jest też często rozmiar: 1025×390 px

 – Grafika powinna być zaprojektowana tak, żeby w centralnym miejscu znajdowały się wszystkie najważniejsze informacje, wtedy np. na urządzeniach mobilnych nie będzie Ci ucinać informacji.

 – Grafika musi bardzo konkretnie informować co robisz, jaką usługę czy produkt oferujesz.

Grafika musi przyciągać uwagę – staraj się zamieszczać tam najlepsze Twoje zdjęcia i bardzo jasny i konkretny komunikat.

Wykorzystaj opis do Cover Photo (kliknij na zdjęcie i uzupełnij tekst dodaj opis)- koniecznie w opisie wrzuć link do oferty, swojej strony itd.
Pamiętaj, że każdy link przekierowujący do Twojej strony jest dobrze widziany przez wyszukiwarki.

I jeszcze jedno, pamiętaj, że Cover photo można zmieniać, a nawet trzeba.
Nawet jeśli aktualnie Twoje zdjęcie w tle jest idealne, bo jest na nim wszystko co być powinno itd, zastanów się, czy nie mogłoby jeszcze lepiej służyć rozwojowi Twojej Marki.

Dlatego zachęcam Cię, żebyś co jakiś czas zmieniała to zdjęcie.
Kiedy ostatni raz je zmieniłaś?
Zauważyłam, że czesto latami jest takie samo.
Czy tak jest u Ciebie?

A przecież, jak już Ci wcześniej pisałam, że powinnaś traktować je jako swoją reklamę, więc wykorzystuj je:
– do informowania o tym czym się zajmujesz
– wprowadzając nowy produkt
– zachęcając do zapisu na newsletter
– zapraszając na nową usługę
– ogłaszając swoje sukcesy
– itd.

Niech Twój profil „żyje”

I pamiętaj Cover Photo zawsze z opisem i linkiem.

 

Napisz, czy któraś z tych informacji okazała się dla Ciebie przydatna i jakich informacji jeszcze potrzebujesz?

Tu znajdziesz drugą część tego wpisu.

A póki co zapraszam Cię do pobrania planera treści na październik:
http://www.calmdesign.pl/spokojny-planer/

 

Zostaw Komentarz