with Brak komentarzy

 

Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania promocyjne, odpowiedz sobie na pytanie do kogo kierujesz swoją ofertę?

 

Pytanie niby proste, a jednak czy na pewno wiesz…

 

Kim jest Twój Idealny Klient?


 

Wydawać by się mogło, że podczas konstruowania profilu idealnego klienta, najważniejsza jest wiedza związana z demografią, czyli:

– płeć,
– wiek
– miejsce zamieszkania
– wykształcenie
– źródło dochodów
– wielkość dochodów

I już na początku okazuje się, że nie, bo zarówno w przypadku klienta indywidualnego jak i kontaktów z firmą, warto wyobrazić sobie konkretną osobę, która przede wszystkim:

jest zainteresowana Twoją ofertą – Twój produkt czy usługa rozwiązują jakiś jej problem

chce pilnie rozwiązać swój problem, najlepiej jak najszybciej – jest zmotywowana do działania w tym temacie

podoba jej się Twoje rozwiązanie, bo jest dla niej korzystne i idealnie dopasowane do potrzeb

ma przeznaczone na rozwiązanie problemu odpowiednie środki finansowe

jest decyzyjna w zakresie współpracy

Jeśli jest osoba spełniająca powyższe warunki, właśnie odnalazłaś Ideał.

 

Jakie cechy ma Twój Idealny Klient?


 

I teraz spróbuj zacząć pracę od końca, czyli  zdefiniuj problem, jaki rozwiązujesz swojemu Ideałowi lub potrzebę, jaką zaspokajasz, a następnie zastanów się: komu mogłaby przydać się tego typu usługa lub produkt?

– dlaczego jej potrzebuje?
– jak bardzo pilnie jej potrzebuje?
– gdzie jeszcze (oprócz Ciebie) będzie szukać wiedzy na temat rozwiązania tego problemu?
– jakie ma problemy w związku z zaspokojeniem swojej potrzeby?
– jakie może mieć obiekcje?
– co osiągnie, co uzyska gdy skorzysta z Twojej oferty

 

A potem przejdź, do jej poszukiwania ustalając:

– gdzie tę osobę znajdziesz?
– czym się zajmuje zawodowo?
– czy ma rodzinę, dzieci?
– czym się interesuje?
– jak spędza wolny czas?
– jakie są jej ulubione książki, filmy, blogi?
– w jakich godzinach może mieć czas, żeby zajrzeć do mediów społecznościowych?
– jakie ma cechy charakteru? Czy jest konkretna, czy niezdecydowana?

 

A na koniec dodaj jeszcze dane demograficzne i juz masz Klienta Idealnego.

 

Jak możesz ustalić te dane?


 

Pytaj wprost.

 

Jeśli masz już klientów, zapytaj ich dlaczego korzystają właśnie z Twojej oferty?

Co ich skłoniło do wyboru?

Dlaczego wracają?

Dostaniesz mnóstwo informacji o preferencjach swojej grupy docelowej, oraz zaletach i wadach Twojej oferty

 

Stwórz ankietę.

 

Spytaj osób na Twoim fanpage co im sie podoba w ofercie, co by zmienili.

Nawet odpowiedzi osób, które nigdy nie korzystały z Twoich produktów moga okazać się pomocne.

Uzyskasz wskazuwki co powinnaś zmienić.

Warto zadać pytanie otwarte typu zaczynające się od jak? lub dlaczego?

 

Korzystaj ze statystyk.

 

Jeśli korzystasz z reklam na FB sprawdź statystyki grup odbiorców to samo możesz zrobić w Google Analytics – to kopalnie wiedzy o Twoich potencjalnych klientach.

Poświęć chwilę, a na pewno nie pożałujesz:)

 

12 błędów, które prawdopodobnie popełniasz budując samodzielnie wizerunek Twojej marki

 

Zostaw Komentarz