with Brak komentarzy
Okres świąteczny to idealny czas na promocję Twoich produktów.
Nie przegap tego czasu. Przygotuj się odpowiednio.
Zaskocz klienta. Zaproponuj coś specjalnego.
Wyróżnij się.



1. Wybierz produkty


Wybierz produkty, które chcesz promować w okresie świątecznym.
Nie nastawiaj się na promocję całej oferty.

Wybierz wyjątkowe produkty.


2. Wybierz formę promocji


– rabat cenowy – procentowa obniżka cenowa na wybrany asortyment, rabat przy zakupie większej ilości produktów,
rabat w postaci kodu rabatowego do sklepu internetowego, rabat przy zakupie w postaci kuponu rabatowego
do zrealizowania przy następnych zakupach

– sprzedaż wiązana – sprzedaż kilku towarów razem tak, aby cena takiego pakietu była niższa od sumy cen
poszczególnych produktów nabywanych osobno (wikipedia).

– gratis przy zakupie produktu lub usługi – np.specjalny świąteczny produkt, nie występujący na co dzień w ofercie,
karnecik prezentowy, świąteczny piernik, zaproszenie na specjalną usługę, gratisowe pakowanie produktów
w papier prezentowy

– specjalna limitowana edycja produktu lub usługi, bon podarunkowy na wybraną kolekcję lub usługę

– świąteczny event – pokaz kulinarny, warsztaty kreatywne, wizyta Mikołaja w miejscu sprzedaży, świąteczna degustacja,
konkurs itp

– program lojalnościowy


3. Przygotuj ofertę


Postaraj się przygotować kilka różnych ofert promocyjnych dla różnych grup odbiorców.

Zaproponuj produkty w różnych grupach cenowych.

 Oferta impulsowa
(coś niedrogiego, a jednocześnie przydatnego – łatwego do wyeksponowania przy kasie)

– Ofertę standard
obejmującą Twoje najpopularniejsze produkty

– Ofertę premium
wyjątkową propozycję dla wymagającego klienta


4. Zadbaj o wygląd produktów


Postaraj się wyróżnić promowane produkty dodając świąteczne elementy.

– nowe opakowanie – jeśli możesz zdecyduj się na opracowanie świątecznego opakowania.

– świąteczne akcenty na opakowaniu : udekoruj/oznacz promocyjne opakowanie naklejką, wstążką ze świątecznym
karnecikiem lub etykietą zawieszką.

– oznaczenie produktu na półce – ozdobna cenówka, dodatkowy opisem


5. Informuj o ofercie


To niby banalna rada, ale niezmiernie ważna.
Jeśli nie poinformujesz Klienta, że masz taką ofertę, chociażby była najlepsza może okazać się,
że nikt się nią nie zainteresuje.

 wykorzystaj wszystkie kanały komunikacji z Klientem do informowania o promocji

– zachęć sprzedawców aby informowali Klientów o promocji

( jeśli im to ułatwi pracę przygotuj listę zalet, zachęcających argumentów, pozytywów, które
pomogą Klientowi podjąć decyzję)

UWAGA: Nigdy nie dopuść, aby Klient czuł się zmuszany do zakupu,
czy poirytowany napastliwością sprzedawcy.

Bardzo ważne jest wyczucie i szczera chęć pomocy.

– przygotuj informację o promocji, którą będzie można zamieścić
– w mediach społecznościowych
– w materiałach drukowanych
– w newsletterze
– na stronie www
– w Twoich innych kanałach komunikacji

– pamiętaj, że promocja powinna trwać na każdym etapie procesu sprzedaży

– przed podjęciem decyzji o zakupie (łatwo dostępna informacja)

– w trakcie zakupu (aktywna sprzedaż, oferta wiązana, kupon promocyjny na następne zakupy, programy lojalnościowe itp)

– po zakupie ( podziękowanie za zakup w sklepie internetowym + kod rabatowy na kolejne zakupy, próbka produktu jako gratis, wiadomość
w newsletterze itp.)


6. Wykorzystaj wszystkie kanały komunikacji


Zastanów się gdzie możesz poinformować o swojej ofercie:
– miejsce sprzedaży,
– drukowane materiały promocyjne,
– media społecznościowe,
– blog,
– newsletter,
– strona www,
– itp.

Zastanów się:

– Jakie kanały komunikacji do tej pory sprawdzały się
najlepiej? I z jakiego powodu.
– Jakich może jeszcze nie doceniasz lub nawet nie wyko-
rzystujesz?
– W jaki sposób wyglądałyby Twoje idealne działania
promocyjne? Czy możesz je przetestować?
– Czy ktoś może napisać o Twojej ofercie ?
– Czy ktoś może polecić Twoją ofertę?
– Czy Twój produkt, opakowanie, zachęca do oznaczenia
go np. na Instagramie?

A teraz  bierz się do pracy:)

Przemyśl, zaplanuj i stwórz swoją idealną promocję.

Zachęcam Cię także do pobrania poradnika „Jak przygotować świąteczną promocję?”, w którym znajdziesz 10 praktycznych pomysłów oraz planer działań.

Poradnik znajdziesz tu:

Jak przygotować świąteczną promocję?

Zostaw Komentarz