Projektanci graficzni, często posługują się językiem, który nie do końca jest rozumiany przez osoby postronne. Stosują bowiem  słownictwo właściwe branży kreatywnej.
I wiem, że czasem macie problem ze zrozumieniem niektórych określeń, dlatego też postanowiłam przygotować słowniczek pojęć graficznych, dzięki którym łatwiej Wam będzie, zrozumieć, o co chodzi grafikowi?


BRIEF

Zgłaszasz się do grafika, z zamówieniem na logo, a ten, zamiast od razu przystąpić do prac, zasypuje Cię milionem pytań.
Od grupy docelowej, przez cele, jakie chcesz osiągnąć, wartości, jakimi kieruje się marka, po konkurencję, aktualne działania itd.
Czasem jest to rozmowa, czasem formularz do wypełnienia – i to jest właśnie BRIEF
I doskonale wiem, że klienci tego nie lubią, bo prawdopodobnie nie rozumieją w jakim celu ta przepytywanka.
A rozwiązanie zagadki jest bardzo proste. Brief to swego rodzaju instrukcja dla grafika, w którą stronę ma pójść.
Dzięki Twoim odpowiedziom projektant zyskuje informacje o Twojej branży, Twoich oczekiwaniach, Twoich potrzebach, ale przede wszystkim kim jest Twój klient.
Ja już nie raz przekonałam się, że dzięki briefowi moje klientki odkrywały obszary, o których wcześniej nie myślały, nawet nie zastanawiały się, kto jest faktycznie ich idealnym klientem, czy w jaki sposób chciałyby się z nim komunikować. Zatem już samo jego wypełnienie może być bardzo interesującym doświadczeniem, więc następnym razem jak ktoś poprosi Cię o brief – nie prychaj, nie fukaj, i nie kręć głową, tylko wypełnij.
I możesz mi wierzyć, że projekty przygotowane na podstawie profesjonalnego briefu są o wiele bardziej przemyślane i dopasowane do Twojej marki, a w związku z tym końcowy efekt będzie dla Ciebie dużo bardziej satysfakcjonujący.

Chcesz zobaczyć, od jakiego briefu ja rozpoczynam współpracę? A może masz ochotę, zobaczyć jak pracuję i co mogę dla Ciebie zrobić? Napisz.


LAYOUT

LAYOUT – to jedno z najpopularniejszych pojęć, z jakim możesz się spotkać podczas współpracy z projektantem graficznym. Layout to po prostu pewien dopracowany, charakterystyczny dla marki szablon, według którego projektuje się materiały graficzne.
Layout zawiera indywidualną kolorystykę marki, elementy dekoracyjne, typografię, wyróżniające rozmieszczenie elementów graficznych i treści na stronie.
Dzięki dobrze opracowanemu layoutowi bardzo łatwo uzyskać spójność pomiędzy różnymi elementami wizerunku: od strony internetowej, przez grafiki w social mediach czy wydawnictwa.
Layout umożliwia szybką identyfikację Twojej marki przez odbiorcę i pomaga w zbudowaniu rozpoznawalności marki.


MOCK UP

Mock up to po prostu makieta. To inaczej, wizualizacja projektu, który jeszcze nie istnieje w formie fizycznej, lub nigdy istnieć nie będzie – jak produkty elektroniczne. Mockupy występują w formie grafiki lub zdjeć, na których w programie graficznym nałożony jest projekt. Dzięki zastosowaniu mockupu łatwiej jest przedstawić ostateczny efekt, pokazać jak będzie wyglądał gotowy produkt, lub zaprezentować produkt cyfrowy

© 2020 Calm Design – WordPress Theme by Kadence Themes

Zostaw Komentarz